foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

3 évig az ország I. osztályú egyesülete 2013-2015

Az ország egyik legnagyobb darts egyesülete

Férfi és női csapataink meghatározóak az országban

7 éve utánpótlás képző egyesület

Csatlakozz hozzánk, és legyél TE az új BDSE Csillag!

Következő események

Nincsenek események

Ranglisták - 2018

 Magyar Darts Liga - Délkelet-magyarország

Magyar Darts Liga

Rajt:
2018. február 2.
Várható frissítés:
2018. február 3.


Steel Egyéni Nemzeti Bajnokság 

Steel Felnőtt Egyéni Nemzeti Bajnokság

Rajt:
2018. február 10.
Várható frissítés:
2018. február 12.


 Steel Egyéni Nemzeti Bajnokság 

Steel Utánpótlás Nemzeti Bajnokság

Rajt:
2018. február 17.
Várható frissítés:
2018. február 19.


CSAKK Open 2018

Frissítve:
2018. január 25.
Várható frissítés:
2018. február 1.


 

V. BDSE Open

Frissítve:
2018. január 25.
Várható frissítés:
2018. február 24.


Csíki Sör Kupa

Frissítve:
2018. február 4.
Várható frissítés:
2018. március 31.

A „kikérdezés” a versenyek kielemzését jelenti, amivel a sportoló önmaga és teljesítménye mélyebb megismerését segíti elő. Mivel a sportoló újra átéli a versenyét, tanulhat a hibáiból, és azokat újra tudja írni úgy, hogy azoknak pozitív végkimenetele legyen. Ezzel a technikával megelőzhető egy negatív élmény mélyebb bevésődése, rögzülése. Hogg és Kellmann (Kellmann, 2006.) szisztematikus kikérdezés hat lépését a következőképpen írja le:

1: A megfelelő hely, idő és alkalom kiválasztása:

Ha a sportoló átlag alatti teljesítményt produkál, negatív hangulatot eredményezhet nála. Ha ebben a hangulatban kezdik el a pszichológiai tanácsadást, és a sportoló nem önszántából választja azt, előfordulhat, hogy ellenállásba ütközik a folyamat. Ha a sportoló kiemelkedő teljesítményt mutat, ismét vonakodhat a segítségkéréstől, mivel szükségtelennek tarthatja azt.

2: A teljesítmény ön-analízise és ön-értékelése:

Miután a sportoló egy adott verseny érzelmi hátterét feltárta pszichológus segítségével, a versenyzőnek ezután képesnek kell lennie objektíven visszaadnia az eseményeket. A szerzők kiemelten fontosnak tartják a verseny után egy önértékelő lap kitöltését, hogy a sportoló azonnal visszajelzést kapjon önmagáról és teljesítményéről. Ebből a kérdőívből a versenyző kiválaszthatja a számára legrelevánsabb kérdéseket, amiből visszajelzést kaphat önmagára és a teljesítményére.

Kulcskérdések:
  • Pontosan mi történt velem?
  • Milyen események segítették a teljesítményemet?
  • Hogyan éreztem magam a verseny alatt?  Mit csinálnék ugyanúgy egy másik verseny során?
  • Mit változtatnék meg a következő versenyem alatt?
Specifikus kérdések:
  • Milyen célt tűztem ki magam elé a verseny előtt?
  • Milyen célokat értem el/ miket értem majdnem el/ miket nem sikerült elérnem?
  • Hogyan tudnám értékelni a teljesítményemet a versenytársaimhoz képest?
  • Milyen dolgokon tudok változtatni?
  • Milyen dolgokon kell változtatnom?
  • Kihasználtam minden lehetőségemet a verseny során?
  • A teljesítményem azonos volt az edzéseken mutatott eredményeimmel?
  • Kérdések, melyekkel felmérhetem a teljesítményemet:
  • Törekedtem arra, hogy első legyek, vagy az volt az elsődleges célom, hogy elkerüljem a kudarcot?
  • Használtam a verseny során önvédő mechanizmusokat, hogy megmagyarázzam a gyenge teljesítményemet (pl.: a bíró nem állt mellettem, mindenki ellenem játszott…)?
  • Megijedtem-e, vagy voltak-e rossz érzéseim a verseny során?
  • Hittem-e magamban, amikor nem ment valami jól?
  • Hagytam-e hogy mások befolyásolják a gondolataimat?

3. A teljesítményről való visszajelzések értékelése

Nemcsak a sportoló, hanem az edző és a segítők is adnak visszajelzést a verseny alatti teljesítményről, ami szintén fontos információ a sportoló számára. Két fontos kérdés áll a központban:

  • Elértem-e a kívánt célt? Hogyan? Ha nem, mi akadályozott meg benne?
  • Milyen erőfeszítést fejtettem ki, hogy elérjem a célt? Ha nem, mi gátolt meg benne?

4. A teljesítményt serkentő tényezők meghatározása

A harmadik szint után segíthetünk priorizálni azokat a területeket, amiben a sportolónak fejlődnie kell. Ezeket lépésről lépésre veszik át a pszichológiai tanácsadás során

5. Új célok és kihívások meghatározása

Miután a sportoló és a pszichológus közösen kielemezte a fenti folyamatokat, fontos, hogy azonnal visszajelezzék a versenyző számára a teljesítményben bekövetkezett, pozitív irányú változásokról; új kihívásokat tegyünk a régiek helyébe és előhívjuk az összes olyan élményt, ami megerősítő hatással bír.

6. A kiemelkedő teljesítmény monitorozása

Az ön – monitorozás egy olyan kognitív képesség, ami segíti a sportolót, hogy azonosítsa, mi történi vele a verseny előtt, alatt és után. A sportolónak vissza kell tekintenie arra, hogyan készült fel egy adott versenyre és fel kell ismernie a tervezett cél és a valóságos eredmény közötti különbségeket. Elsősorban a sportoló éberségét, figyelmét fejleszti, de a későbbi pszichológiai munkához is segítséget nyújt, ha a sportoló a visszajelző kérdőívet használja. 

forrás: sportpszicho.blog.hu